Tarkvara Robootika (RPA)

Tarkvara Robootika (RPA) on protsesside automatiseerimise liik, kus tarkvara õpetatakse täitmaks ülesandeid erinevates IT süsteemides, mida varem tegid inimesed. Tarkvara robotitele võib usaldada korduvad ülesanded, mis ei vaja sisetunnet, empaatiat, emotsioone ja muid võimekusi, mis on iseloomulikud vaid inimestele. RPA robotid aitavad inimesi tehes ülesandeid nende asemel, vabastades aega tegelemaks rohkem väärtust loovate tegevustega.

Kus võivad RPA robotid kasuks tulla?

Kõige tüüpilisemad kasutusvaldkonnad:
  • Andmesisestus - RPA robot võtab elektroonilisel kujul andmed ning sisestab need teise süsteemi. Parim kasutamiseks, kui süsteemide integreerimine on mahukas nii ajaliselt kui rahaliselt. Sellist lahendust võib kasutada arve või kliendi andmete sisestamiseks ning spetsiifilisemalt näiteks odomeetri näidu sisestamiseks finantssüsteemi jmt. Professionaalsed RPA platvormid kasutavad ka optilise tähemärgi eristamise (Optical character recognition (OCR) tehnoloogiat andmete kogumiseks skaneeritud dokumentidest, mis võimaldab digitaliseerumis spektrit laiendada.
  • Andmete kontrollimine ja tõendamine – RPA robotid teevad päringuid kolmandatele osapooltele tõendamaks andmekogumi õigsust, täpsust ja autentsust. Seejärel pole vaja teha inimese poolset andmetekontrolli. Lihtsamatest kasutusaladest võib välja tuua kliendi ja partneri info kinnitamine registrikoodi, käibemaksukohuslase numbri ja maksuvõlgade põhiselt, kus kontroll viiakse läbi mitmete andmebaaside põhjal.
  • Ajatatud ülesanded - RPA robotid täidavad ülesandeid alles pärast mingi sündmuse toimumist. Olgu selleks siis mõne kuupäeva saabumine, protsesside lõpp vms. See võimaldab robotitel ise esitada raamatupidamis- ja muid aruandeid automatiseeritult.
  • Süsteemide liidestamine- protsessides, kus inimesed kasutavad mitut süsteemi, mis erinevatel põhjustel pole omavahel ühendatud. RPA kasuks süsteemide integreerimisel räägib traditsioonilise integratsiooniga võrreldes aja ja raha kokkuhoid ning tihti ka arendusressursivõimekuse puudus.
RPA kasutus on väga lai ning võib varieeruda osakondade ning organisatsioonide vahel. Võtke meiega ühendust, et lähemalt uurida kuidas RPA võib teie organisatsiooni aidata.

Kas teil on küsimusi? Võta meiega ühendust

Küsi nõustamist
Kõik lahendused